Uw zoekacties: Administratiekantoor der Nederlands Hervormde Kerk in Noord-...

284 Administratiekantoor der Nederlands Hervormde Kerk in Noord-Holland te Alkmaar ( Noord-Hollands Archief )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inleiding
1. Geschiedenis van het administratiekantoor
2. Geschiedenis van het archief
3. Bijlage: overzicht van de cliënten met codenummers
Plaatsingslijst
61 Beschrijving in voorbereiding
284 Administratiekantoor der Nederlands Hervormde Kerk in Noord-Holland te Alkmaar
Plaatsingslijst
61
Beschrijving in voorbereiding
Organisatie: Noord-Hollands Archief
Erfgoedstuk

Kenmerken

Datering:
1965-1982
Omvang in meters:
2,00
Periode documenten:
1965-1982
Openbaarheid:
gedeeltelijk openbaar
Opheffing openbaarheidsbeperking:
toestemming archiefvormer
Raadpleegmogelijkheid:
Haarlem, Jansstraat, raadpleging mogelijk na transport
Gebruiksinformatie:
Plaatsingslijst in band 284 nrs. 1-64. Stukken jonger dan 50 jaar zijn niet openbaar. Lijst van cliënten met codenummers in de plaatsingslijst.