Uw zoekacties: Commissie beheersconflicten in Breda, 1948 - 1951

70 Commissie beheersconflicten in Breda, 1948 - 1951 ( Brabants Historisch Informatie Centrum (BHIC) )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiƫrarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiƫrarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inleiding
Historisch overzicht
Aanwijzingen voor de gebruiker
Bijlagen
Inventaris
Commissie beheersconflicten in Breda, 1948 - 1951
7 Overdracht archief commissie aan ministerie van Justitie, 1951 i
70 Commissie beheersconflicten in Breda, 1948 - 1951
Inventaris
Commissie beheersconflicten in Breda, 1948 - 1951
7
Overdracht archief commissie aan ministerie van Justitie, 1951
Datering:
1951
Vindplaats origineel:
Den Bosch
Omvang:
3 stukken
Reden geen uitleen:
Scans beschikbaar
Digitale bestanden:

Kenmerken

Datering:
1948-1951
Vindplaats origineel:
BHIC 's-Hertogenbosch