Uw zoekacties: Burgerlijke Stand Rotterdam, overlijdensakten

999-09 Burgerlijke Stand Rotterdam, overlijdensakten ( Stadsarchief Rotterdam )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiƫrarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiƫrarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inhoud en structuur van het archief
Verantwoording
Aanwijzingen voor de gebruiker
Opmerkingen openbaarheidsbeperkingen
Beschrijving van de series en archiefbestanddelen
Registers van overlijden 1951-1972
Registers van overlijden 1961-1970
1965-1965 Registers van overlijden 1965
1965HvH Hulpsecretarie Hoek van Holland i
999-09 Burgerlijke Stand Rotterdam, overlijdensakten
Beschrijving van de series en archiefbestanddelen
Registers van overlijden 1951-1972
Registers van overlijden 1961-1970

1965-1965 Registers van overlijden 1965
1965HvH
Hulpsecretarie Hoek van Holland
Datering:
7 januari 1965 - 24 december 1965
Nadere toegang:

Gebruik CTRL + scroll om te scrollen

Ga
Organisatie: Stadsarchief Rotterdam