Uw zoekacties: Amstel en Vecht, hoogheemraadschap (1991-1996)

70 Amstel en Vecht, hoogheemraadschap (1991-1996) ( Waterschap Amstel, Gooi en Vecht )

Terug naar "zoek in alles" / het beginscherm.

Wat is een archieftoegang?

Een archieftoegang is een beschrijving van wat er in een archief zit. Zo'n toegang bestaat uit een of meer van de volgende onderdelen:

  • Kenmerken van het archief
  • Inleiding op het archief. Hierin staat informatie over de organisatie en over het archiefbeheer.
  • Inventaris of plaatsingslijst. Hierin staan de beschrijvingen van dossiers of documenten. Deze zijn ondergebracht in rubrieken, bijvoorbeeld "financiën" of "beheer van waterstaatswerken".
  • Bijlagen. Bijvoorbeeld een lijst dijkgraven, of een omnummeringstabel.

Meer uitleg

Meer uitleg over inventarissen en onderzoek doen staat in onze onderzoeksgidsen. (De link opent in nieuw venster.)

 

beacon
 
 
Inleiding
Ontstaan, wettelijk kader, verandering en opheffing
Geografie
Bestuurlijke samenstelling
Uitvoerende organisatie
70 Amstel en Vecht, hoogheemraadschap (1991-1996)
Inleiding
Uitvoerende organisatie
De secretaris van het hoogheemraadschap was tevens de directeur van de uitvoerende organisatie. Deze secretaris was tevens adviseur van alle bestuursorganen. *  Bij de ambtelijke organisatie werkten ongeveer 100 mensen. Enkele stafbureaus ondersteunden de secretaris-directeur. De directeuren van de hoofdafdelingen Bestuurszaken en Technische zaken vormden met de secretaris-directeur het directieteam, ondersteunden hem in de bestuursvergaderingen en waren aangewezen als waarnemend secretaris. De hoofdafdeling Bestuurszaken had juridische en financiĆ«le taken, terwijl Technische Zaken zich met het beheer van waterhuishoudkundige werken, opsporing, handhaving en het uitvoeren van projecten ten behoeve van waterhuishouding en waterkering bezighield. * 
Een reorganisatie in 1994 resulteerde in een plattere organisatie, vooral bij de hoofdafdeling Technische Zaken, waarvan het aantal afdelingen van twee naar zeven vermeerderde. Nieuwe afdelingen als Geografisch Informatie Systeem en Cultuurtechniek gaven uitdrukking aan de snelle technologische ontwikkeling op het gebied van waterbeheer en het toegenomen belang van automatisering. * 
Halverwege 1992 stelde het algemeen bestuur het Reglement Medezeggenschap Amstel en Vecht vast. De eerste vergadering van de medezeggenschapscommissie vond plaats op 16 november 1992. *  In het fusieproces stelde de medezeggenschapscommissie, met de evenknieĆ«n van de fusiepartners, een bijzondere commissie in, de MZC-REWAB, die deelnam aan de overleggen en een ontwerpreglement voor de Medezeggenschap in de nieuwe organisatie opstelde. * 
Financiering
Taken van het hoogheemraadschap
Opbouw van het archief en aanpak van de bewerking
Erfgoedstuk

Kenmerken

Datering:
1991-1996
Openbaarheid:
beperkt
Omvang archief:
28 meter
Auteur archieftoegang:
Waterschapsarchief AGV of voorgangers (2013)
Rechtsopvolger:
Hoogheemraadschap Amstel, Gooi en Vecht (Een rechtsopvolger is de organisatie die taken heeft overgenomen, bijvoorbeeld na een fusie van meerdere polders of waterschappen.)
Zie ook: