Uw zoekacties: Kam, B.J.

1187.1 Kam, B.J. ( Collectie Overijssel locatie Zwolle )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inleiding
Deze aanvulling op het familiearchief Kam-Klinkert (toegangsnummer 1187) is in 2007 in bewaring gegeven aan het Gemeentearchief Zwolle.
Plaatsingslijst
48 Genealogische notities.
1187.1 Kam, B.J.
Plaatsingslijst
48
Genealogische notities.
Tabstroken:
Alkemade, van
Andringa de Kempenaer
Bienfait
Blokhuis
Boissevain (boek heb ik op zolder)
Broers
Greve en van Someren Greve
Haitink
van Hall met Jongeneel
van der Hucht
Kerkhoven
Kruseman (boek op zolder)
Mossselmans
Ramaer
Schaepman
Schroten
van Voorst tot Voorst (deel)
van Zijp (van der Voort van Zijp)
Landmachtarchief: over huwelijken van officieren en over Geiswijt, overste

Kenmerken

Datering:
20e eeuw
Toegang:
Kam, B.J., Plaatsingslijst van een aanvulling op het huisarchief B.J. Kam, 20e eeuw, Zwolle (2007).
Voorwaarden voor raadpleging en gebruik:
Bij publicatie van informatie uit dit archief over nog in leven zijnde personen dient vooraf toestemming te worden gevraagd van de directeur HCO
Bijzonderheden:
Betreft documentatie en persoonlijk archief.