Uw zoekacties: Gemeente Zwolle, secretarie

0702 Gemeente Zwolle, secretarie ( Collectie Overijssel locatie Zwolle )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiƫrarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiƫrarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inleiding
1. Beknopte historische ontwikkeling van de gemeente Zwolle vanaf 1924
2. Gemeentelijke organisatie
3. Geschiedenis van het archief
4. Verantwoording van de archiefbewerking en inventarisatie
5. Aanwijzingen voor het gebruik
Inventaris
3. Stukken betreffende de taakuitoefening
3.11. Onderwijs. educatie. cultuur
3.11.3. Onderwijs

Kenmerken

Datering:
(1844) 1924 - 1988 (1999)
Toegang:
Francien J.M. van der Weerd, Gemeente Zwolle, secretarie, (1844) 1924 - 1988 (1999), Zwolle (2004).
Voorwaarden voor raadpleging en gebruik:
Het archief is gedeeltelijk beperkt openbaar. De beperking is bij de betreffende inventarisnummers aangegeven.
Bijzonderheden:
Oud: AAZ03.