Uw zoekacties: Provinciale Contact Commissie inzake het Woonruimtevraagstuk

0443 Provinciale Contact Commissie inzake het Woonruimtevraagstuk ( Collectie Overijssel locatie Zwolle )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
INVENTARIS
5 Enquête inzake art. 31 Woonruimtewet 1947, 1954 februari 16 - 1954 april 5.
0443 Provinciale Contact Commissie inzake het Woonruimtevraagstuk
INVENTARIS
5
Enquête inzake art. 31 Woonruimtewet 1947, 1954 februari 16 - 1954 april 5.
Datering:
1954 februari 16 - 1954 april 5.
Omvang:
1 omslag
Tabstroken:
Enquête inzake personeelsaangelegenheden bij huisvestingsbureaus
Staat van vereniging van leiding gevende ambtenaren belast met de uitvoering van de Woonruimtewet 1947
Archief Provinciale Contactcommissie inzake het woonruimte vraagstuk

Kenmerken

Datering:
1947 - 1968
Voorwaarden voor raadpleging:
Het archief is openbaar.
Omvang archiefblok:
0,75 m
Toegang:
Archief provinciale Contactcommissie inzake het woonruimte vraagstuk, 1947 - 1968.
Openbaarheid:
Het archief is openbaar.