Uw zoekacties: Provinciaal Bestuur van Overijssel, Commissaris van de Koningin

0025.4 Provinciaal Bestuur van Overijssel, Commissaris van de Koningin ( Collectie Overijssel locatie Zwolle )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiƫrarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiƫrarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inleiding
1. Geschiedenis van het archiefvormend orgaan
2. Verantwoording van de bewerking
3. Aanwijzingen voor het gebruik
4. Bijlage I: Lijst van commissarissen van de Koningin in Overijssel, 1971-1993
0025.4 Provinciaal Bestuur van Overijssel, Commissaris van de Koningin
Inleiding
4.
Bijlage I: Lijst van commissarissen van de Koningin in Overijssel, 1971-1993

Kenmerken

Datering:
1971 - 1993
Omvang archiefblok:
30,36 m
Toegang:
Muskee, Hans, Inventaris van het archief van de commissaris van de Koningin in de provincie Overijssel, 1971 - 1993, Zwolle (2008).
Voorwaarden voor raadpleging:
Het archief is deels beperkt openbaar (tot 2046)
Plaats en jaar van uitgave:
Zwolle (2008)
Openbaarheid:
Het archief is deels beperkt openbaar (tot 2046)