Uw zoekacties: Archief van de burgemeester als lid van de Commissie van Adv...

0503 Archief van de burgemeester als lid van de Commissie van Advies van het Gewestelijk Arbeidsbureau te Tiel, 1948 - 1989 ( Regionaal Archief Rivierenland )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiƫrarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiƫrarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inventaris
1. Inleiding archief
0503 Archief van de burgemeester als lid van de Commissie van Advies van het Gewestelijk Arbeidsbureau te Tiel, 1948 - 1989
1.
Inleiding archief
1.1. Algemeen
1.2. Archief
1.3. Aanwijzingen voor bezoekers
3. Inleiding aanvulling (krantenknipsels)

Kenmerken

Datering:
1948 - 1989
Verversingsgraad:
onregelmatig
Taal:
Nederlands
Openbaarheid:
na 75 jaar
Omvang in meters:
1,50
Toegangstitel:
W. Veerman, Plaatsingslijst archief van de Commissie van Advies van het Gewestelijk Arbeidsbureau te Tiel, 1948-1989
Categorie: