Uw zoekacties: Commissie voor sociale aangelegenheden, sinds 1967 Commissie...

3022 Commissie voor sociale aangelegenheden, sinds 1967 Commissie voor sociale aangelegenheden en personeelszaken, sinds 1972 Commissie voor maatschappelijk welzijn, sinds 1982 Commissie voor maatschappelijke zorg en educatie, (1950-) 1960-1986 ( Gemeentearchief Roermond )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inventaris
Presentieregisters
14 1982-1986
3022 Commissie voor sociale aangelegenheden, sinds 1967 Commissie voor sociale aangelegenheden en personeelszaken, sinds 1972 Commissie voor maatschappelijk welzijn, sinds 1982 Commissie voor maatschappelijke zorg en educatie, (1950-) 1960-1986

Presentieregisters
14
1982-1986

Kenmerken

Datering:
(1950-) 1960-1986
ISIL-Code:
NL-RmGA