Uw zoekacties: Dienst voor Sociale Zaken Maastricht (1967-1981), 1967-1981

20.138D Dienst voor Sociale Zaken Maastricht (1967-1981), 1967-1981 ( Historisch Centrum Limburg, te Maastricht )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inleiding
Historische inleiding
Geschiedenis van het archief
Verantwoording van de inventaris
Gebruikershandleiding
Inventaris
217 KRUC - KRUY
20.138D Dienst voor Sociale Zaken Maastricht (1967-1981), 1967-1981
Inventaris
217
KRUC - KRUY

Kenmerken

Datering:
1967-1981
Auteur:
A. Mnoyam
Inventaris:
Plaatsingslijst van de cliëntendossiers van de Dienst voor Sociale Zaken (1967-1981)
Omvang m1:
54 meter
Opmerking:
Betreft cliëntendossiers van de Dienst voor Sociale Zaken (1967-1981)
Openbaar:
Openbaarheid beperkt