Uw zoekacties: Bureau Bedrijfsleven en Bureau Overheidscontacten van de gem...
x2666 Bureau Bedrijfsleven en Bureau Overheidscontacten van de gemeente Groningen, 1971 - 1991 ( Groninger Archieven )
Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

2666 Bureau Bedrijfsleven en Bureau Overheidscontacten van de gemeente Groningen, 1971 - 1991 ( Groninger Archieven )
Zoek in deze archieftoegang
>
Zoektermen
 
 
Inleiding
In 1978 besloot de gemeente Groningen tot het instellen van een afdeling om de dienstverlening aan het bedrijfsleven beter vorm te geven. Dit werd het Bureau Bedrijfsleven (BBL). Het aandachtsgebied van dit bureau omvatte alle gemeentelijke activiteiten verband houdende met de instandhouding, vestiging en uitbreiding van bedrijven in de stad Groningen.
De taakverdeling binnen het BBL was als volgt: 1) industrie en kantoren; 2) midden- en kleinbedrijf 3) stadsvernieuwingsbedrijven
Het BBL ging in mei 1979 van start en was onderdeel van de secretarie-afdeling Algemeen Bestuurlijke en Economische Zaken, gevestigd Martinikerkhof 9 te Groningen.
In 1987 werd het Bureau Overheidscontacten (BOC) opgericht als onderdeel van het Bureau Bedrijfsleven. De hoofdtaak van dit bureau was het onderhouden van contacten met overheidslichamen en niet-commerciële instellingen die iets met of via de gemeente wilden bereiken. De belangrijkste werkterreinen omvatten de Rijksuniversiteit, de Rijkshogeschool en het Academisch Ziekenhuis en overige overheidsinstellingen en tevens de sector van niet-commerciële dienstverlening. Daarnaast het voeren van het secretariaat van de raad van bestuur, de administratie en het archief van Groningen Airport Eelde
Aanwinstnummer van het archief is 2012.105
Inventaris
1 Overheid
2 Bedrijfsleven
3 Onderwijs
4 Gezondheidszorg
5 Overig
Kenmerken
Datering:
1971 - 1991
Beschrijving:
Plaatsingslijst van archiefbescheiden van het Bureau Bedrijfsleven en Bureau Overheidscontacten van de gemeente Groningen
Laatste Publicatie:
2013
Omvang:
6,5 meter
Categorie:
Archiefvormer(s)::
 
 
 
MAIS-(M)DWS is een product van DE REE archiefsystemen BV
meer informatie over MAIS-(M)DWS