Uw zoekacties: Gemeentelijk Huisvestingsbureau, 1951 - 1973

1535 Gemeentelijk Huisvestingsbureau, 1951 - 1973 ( Groninger Archieven )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiƫrarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiƫrarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Plaatsingslijst
5-6 Correspondentie met het Bureau Bijzondere Maatschappelijke Zorg van het Ministerie van Maatschappelijk Werk over huisvesting van personen, 1954 - 1968
1535 Gemeentelijk Huisvestingsbureau, 1951 - 1973
Plaatsingslijst
5-6
Correspondentie met het Bureau Bijzondere Maatschappelijke Zorg van het Ministerie van Maatschappelijk Werk over huisvesting van personen, 1954 - 1968
Datering:
1954 - 1968
Uiterlijke vorm:
2 pakken
Organisatie: Groninger Archieven

Kenmerken

Beschrijving:
Plaatsingslijst van het archief van het gemeentelijk huisvestingsbureau te Groningen, 1951-1973.
Bewerker:
J. Hesseling
Behoort tot collectie:
Gemeente Groningen
Laatste Publicatie:
2003
Omvang:
3 m standaardarchiefberging
Categorie: