Uw zoekacties: Gemeentebestuur Vessem, 1970-1989

11134 Gemeentebestuur Vessem, 1970-1989 ( Regionaal Historisch Centrum Eindhoven )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiƫrarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiƫrarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inventaris
-1.75 Openbare orde
11134 Gemeentebestuur Vessem, 1970-1989
-1.75
Openbare orde
NB:
Hier o.m. de algemene plaatselijke verordening (voorheen algemene politieverordening) als zodanig. De opsporing en berechting van strafbare feiten worden geklasseerd onder -1.87; maatregelen gericht op de voorkoming ervan worden naar onderwerp geklasseerd. Voor een belangrijk deel zijn deze begrepen in -1.75.

Kenmerken

Gemeente:
Eersel
Type archief:
Overheid