Uw zoekacties: Districtsbureau voor de Arbeidsvoorziening en de gewestelijk...

1312 Districtsbureau voor de Arbeidsvoorziening en de gewestelijke arbeidsbureaus in de provincie Utrecht ( Het Utrechts Archief )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiƫrarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiƫrarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inleiding
Districtbureau en Arbeidsbureaus in de provincie Utrecht
Commissie van Advies bij de directeur van het Gewestelijk Arbeidsbureau
Regionaal Bestuur voor de Arbeidsvoorziening (RBA)
Hoofdinspecteur-Directeur voor de Arbeidsvoorziening
Archief en inventarisatie
Addendum
Addendum (2)
Inventaris
Erfgoedstuk

Kenmerken

Datering:
1941-1991
Toegangstitel:
Inventaris van de archieven van het Districtsbureau voor de Arbeidsvoorziening 1953-1991 en van de gewestelijke Arbeidsbureaus 1941-1984 in de provincie Utrecht
Auteur:
Centrale Archiefselectie Dienst
Datering toegang:
2008-2009
Datering bewerking:
2010
Openbaarheid:
Volledig openbaar
Rechtstitel:
Overbrenging van een overheidsarchief
Omvang:
1,2 m