Uw zoekacties: Raad van Beroep in het Arrondissement Roermond, 1970-1979

08.054 Raad van Beroep in het Arrondissement Roermond, 1970-1979 ( Historisch Centrum Limburg, te Maastricht )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiƫrarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiƫrarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inleiding
Rechtspraak inzake sociale verzekering
De Raad van Beroep van Roermond
Voorzitters van de Raad van Beroep 1970-1979
Geraadpleegde literatuur en andere bronnen
Inventaris

Kenmerken

Datering:
1970-1979
Inventaris:
Inventaris van het archief van de Raad van Beroep in het Arrondissement Roermond
Omvang m1:
17,30 meter