Uw zoekacties: Inspectie der Domeinen te Venlo (1863-) 1940-1969 (-1974) en...

07.D09 Inspectie der Domeinen te Venlo (1863-) 1940-1969 (-1974) en Maastricht (1891-) 1940-1969 (-1970), 1940-1969 ( Historisch Centrum Limburg, te Maastricht )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inleiding
Geschiedenis van de archiefvormende organen
Organisatieschema's van de dienst der Domeinen
07.D09 Inspectie der Domeinen te Venlo (1863-) 1940-1969 (-1974) en Maastricht (1891-) 1940-1969 (-1970), 1940-1969
Inleiding
Organisatieschema's van de dienst der Domeinen
Organisatieschema over de periode 1936-1945
Dept. van Financiën
Directie der Registratie en Domeinen
Inspecties en ontvangstkant. der Registratie en Domeinen Bestuur der visserijen op de Zeeuwse stromen Bureau Techn. dienst ingest. 1937
Organisatieschema over de periode 1946-1955
Dept. van Financiën
Directies der Rijksbelast. en Domeinen
17 Inspecties der Domeinen Bestuur der visserijen op de Zeeuwse stromen Rentambten
Organisatieschema over de periode 1955-1969
Dept. van Financiën
Secr .-generaal plv, secr.-generaal
Directie der Domeinen
17 Inspecties der Domeinen Bestuur der Bureau Deltavisserijen op zaken ingest. de Zeeuwse per 28-12-65 stromen*) Rentambten
Centr. Domein Adm. kantoor ingest. per 1-3-1969
Het Bestuur werd opgeheven per 1-3-1969.
Per 1 maart 1969 werd een Centraal Domein Administratiekantoor te Apeldoorn ingesteld waar de comptabelen van de inspecties werden geconcentreerd.
Per 1 juli 1970 werd een directoraat-generaal van het Kadaster en de Domeinen ingesteld.
Taakuitvoering
Geschiedenis van de archieven
Verantwoording van de bewerking
Geraadpleegde bronnen en literatuur
Bijlagen

Kenmerken

Datering:
1940-1969
Auteur:
Centrale Archief Selectiedienst (CAS)
Omvang m1:
17,7 meter
Inventaris:
Inventaris van de archieven van de Inspectie der Domeinen te Venlo (1863-) 1940-1969 (-1974) en Maastricht (1891-) 1940-1969 (-1970) (Winschoten 1989)
Openbaar:
Bescheiden jonger dan 50 jaar zijn slechts openbaar voor wetenschappelijk onderzoek na schriftelijke toestemming van de Rijksarchivaris in Limburg